Pot vitaminele sa previna un atac de cord?
Cercetatorii nu sunt siguri daca actul de a lua anumite vitamine poate sa reduca sau nu riscul de aparitie a bolilor cardiace sau de a avea un atac de cord.
Anumite vitamine, cum ar fi vitaminele C si E, ar putea sa reduca acest risc prin prevenirea producerii de colesterol "rau" (lipoproteine de densitate reduse) care ingroasa peretii arterelor. Unele studii demonstreaza ca aceste vitamine pot sa micsoreze riscul dar nu se creaza o diferenta cu adevarat notabila fata de indivizii care nu iau vitaminele respective.
O alta vitamina care ar imbunatati sanatatea inimi este Vitamina D. Unele dovezi indica faptul ca Vitamine D imbunatateste circulatia dar nun intr/un mod major. Cert este ca majoritatea oamenilor nu au parte de vitamina D in cantitati suficienta in dieta.
Carentele de vitamina D apar in general in cazul persoanelor care nu petrec prea mult timp in aer liber si asta pentru ca soarele ajuta la fixarea vitaminei D si este una dintre cele mai importante surse ale acestei vitamine. Alte surse pentru vitamina D sunt produsele lactate, pestele si suplimentele alimentare.
Indiferent ce vitamine consumati, acestea nu au importanta mai mare pentru reducerea riscului de aparitia a bolilor cardiace decat alti factori mai importanti precum regimul, lipsa activitatii fizice, fumatul, colesterolul inalt si diabetul.
Comentarii
Fii primul care comenteaza acest articol!
Pentru a comenta trebuie sa fii
logat in contul tau!